• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vi som söker samlingslån i maj

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
881
Poäng
717
Är det fastställt att Fairlo ska börja rapportera i sommar? Hade planerat söka i Juli men blir nog svårt om en kredit på 100K dyker upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 279
Mottagna reaktioner
881
Poäng
717
Yes. Ca 2 veckor kvar tills dom börjar rapportera

Tack för info. Då var det tyvärr kört.

Som tur är har jag lyckats samla det viktigaste iallafall så att jag klarar mig, tyvärr svårt att bli av med ammortering på höga räntor bara.
 

Jim96

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
4 Maj 2022
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Väntar ivrigt på UC-uppdateringen.. kommer väl på fredag bara för det.

Kommer skriva mina förutsättningar inför en ansökan så fort uppdateringen skett. Tyvärr kommer betyget inte vara bra nog för att garanterat få erbjudanden.

Lycka till allesammans!
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Jag längtar tills den 23 maj samt nya inkomsten.. så jag kan söka! hoppas på skattebeslut snart.
 

anyday

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 April 2023
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Jag förstår att du känner att du inte har något val, men var beredd på att du inte får något erbjudande. Kan du försöka styra ekonomin så du inte behöver låna upp? Shit i din UC just nu. Ha fokus på hur du kan amortera mera, framförallt det som registreras som kredit. Någon back up vore bra att fundera ut.
Från mitt perspektiv är du för överbelånad, du har för många FF och för hög UC score för att kunna få något erbjudande.
Jag håller alla tummar och tår men är rädd att det inte kommer att hjälpa.
När det var som värst för mig, då sökte jag ett samlingslån på 50k hos extralånet, bara för att det skulle gå runt. Sedan betade jag av smålån efter smålån, tills jag kunde få ett större (extremt dyrt) samlinglån hos Nordax. Som jag sedan bytte till Resurs. Detta kostade mig nästan 100K..... men höll mig borta från KF och jag kunde bo kvar i huset. Ville bara dela med mig!
Förstår precis hur du menar! Har inget utrymme i min budget att amortera extra någonstans då räntor osv har ökat så mycket :/
 

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Jag sökte samlingslån nu, sökte 500k, fick 350k på Ikano, 220k med lösenkrav, 9,19% ränta. Har en inkomst på 660k, 2 FF och UC-score 4%.

Har runt 860.000 Blanco och 40k krediter synligt på UC och 150.000 (mest krediter) utanför UC. Varit i en förjävlig sits med räntor och månadskostnaden för lånen hade jag inte klarat att hålla mig över ytan en månad till. Men nu sitter jag och försöker prioritera lånen som ska bort - hur hade ni gjort, fokuserat på att snygga till UC/få bort lån med högst ränta eller bara försöka få ner månadskostnaden?

Har en kredit från Fairlo på 30.000 (29.000 utnyttjad) som eg är den ”billigaste” för mig i månaden utanför UC, men ska jag prioritera den ändå pga de ska börja rapportera? Är väldigt ny på att försöka sköta min ekonomi, men känner att detta faktiskt är min chans att få koll och få månaderna att gå runt!
 

Jim96

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
4 Maj 2022
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Jag sökte samlingslån nu, sökte 500k, fick 350k på Ikano, 220k med lösenkrav, 9,19% ränta. Har en inkomst på 660k, 2 FF och UC-score 4%.

Har runt 860.000 Blanco och 40k krediter synligt på UC och 150.000 (mest krediter) utanför UC. Varit i en förjävlig sits med räntor och månadskostnaden för lånen hade jag inte klarat att hålla mig över ytan en månad till. Men nu sitter jag och försöker prioritera lånen som ska bort - hur hade ni gjort, fokuserat på att snygga till UC/få bort lån med högst ränta eller bara försöka få ner månadskostnaden?

Har en kredit från Fairlo på 30.000 (29.000 utnyttjad) som eg är den ”billigaste” för mig i månaden utanför UC, men ska jag prioritera den ändå pga de ska börja rapportera? Är väldigt ny på att försöka sköta min ekonomi, men känner att detta faktiskt är min chans att få koll och få månaderna att gå runt!
Grattis till erbjudandet, 350k på 9,19 i dagens läge med dina förutsättningar är väl ok! :)
Din UC har alltså uppdaterats?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Jag sökte samlingslån nu, sökte 500k, fick 350k på Ikano, 220k med lösenkrav, 9,19% ränta. Har en inkomst på 660k, 2 FF och UC-score 4%.

Har runt 860.000 Blanco och 40k krediter synligt på UC och 150.000 (mest krediter) utanför UC. Varit i en förjävlig sits med räntor och månadskostnaden för lånen hade jag inte klarat att hålla mig över ytan en månad till. Men nu sitter jag och försöker prioritera lånen som ska bort - hur hade ni gjort, fokuserat på att snygga till UC/få bort lån med högst ränta eller bara försöka få ner månadskostnaden?

Har en kredit från Fairlo på 30.000 (29.000 utnyttjad) som eg är den ”billigaste” för mig i månaden utanför UC, men ska jag prioritera den ändå pga de ska börja rapportera? Är väldigt ny på att försöka sköta min ekonomi, men känner att detta faktiskt är min chans att få koll och få månaderna att gå runt!
Grattis!
Du bör prioritera de 40k krediter om du vill snygga till UC, men de brukar ha höga räntor också då är det perfekt.
Kan du skriva när dina lån samt räntor och månadskostnaderna så folk kan försöka hjälpa dig med tips och förslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp